Challah!

Yes, jag har nu bakat brödet (och tjuvsmakat en kant, och det var inte för vidrigt)!

Jag tänker inte försöka göra om denna blogg till en kokbok, så jag nöjer mig med några bilder:


degen är nyflätad

...into the oven
 

klaaaaaaart!


Ugnen är inte kashrad. Vi kände att våran ekonomi inte tillät oss att köpa en ny ugn, så vi låtsas som ingenting.

Dom är lite snea, lite olika stora, och dom där sakerna uppepå var inte det vackraste jag skådat - men!

Nästa gång får vi se till att göra ordentligt flätat, och inte köra på chabad.org's nödlösning för oss som inte är så tekniska ;)

//Emil

Kommentarer
Postat av: Martina

Va fiiint! :D Nu längtar jag tills imorron!

2009-02-12 @ 17:49:59
URL: http://marty.webblogg.se/
Postat av: Linn

Haha, ja fina! Men visst ser dom små flätorna uppe på lite ynkliga ut?:D hahah

2009-02-12 @ 17:52:09
Postat av: mia

Det det var ju galet snyggt emil!

2009-02-12 @ 19:25:14
Postat av: rabbinern

du kan kashra ugnen genom att göra följande

1.rengör noggrant med speciellt rengöringsmedel som löser fett i synnerhet i hörnen och kanterna.

Du kan även kashra gallret i rosstfritt på samma sätt.

2. Vänta 24 timmar med att använda ugnen

3. Sätt på ugnen på maximal värme.

4. Använd formar som är kosher eller engångs-

av aluminium.

2009-02-16 @ 09:50:29
URL: http://zucram.blogg.se/
Postat av: Emil

Tack så mycket, ska fixas innan nästa gång!

2009-02-16 @ 16:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0