En tredjedel av projektet avklarat

Då var den första veckan snart över, det känns lite sorgligt, men på nåt sätt ganska skönt. Nu har man lärt sig en massa nytt och kommit in i tänket mycket mer så det känns som de två kommande veckorna kommer bli ännu bättre (inte shabbaten kanske, det blir svårt att toppa denna precis som Mia skrev, men resten).
Dock tyckte jag att det fanns en del negativa saker med shabbaten också. Det blev nästan ett stressmoment mer än ett sätt att koppla av när det kommer till att inte använda mobilen. Men det är väl bara för att man är så van vid att alltid ha den till hands så man känner sig nästan naken utan den. Om man lever utan den varje fredag/lördag blir det säkert lättare.

En annan sak jag har tyckt vart lite jobbig under den första veckan, men som löste sig nu under shabbaten, är att man inte får äta vilket kött som helst. Eftersom det är ganska svårt att få tag på kosherslaktat kött och dessutom är det förhållandevis dyrt, så har vi ätit vegetariskt. Jag brukar tycka om vegetarisk mat i vanliga fall och skulle nog klara mig bra utan kött egentligen, men bara för att jag nu inte har fått äta kött har jag haft ett sug efter det som aldrig förr. Ganska barnsligt, jag vet.
"Bara för att jag inte får så vill jag", men det har blivit så iaf. Men som sagt, i helgen löste det sig eftersom vi blev bjudna på kosherslaktat kött hemma hos familjen Nachman, så nu borde jag klara mig ett tag utan.

Sen måste jag tillägga att jag är helt slutkörd efter shabbaten eftersom vi fick promenera mellan Söder och Östermalm flera ggr, det tog rejält på krafterna, men oj vad jag behövde röra på mig!


//Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0