Första dagen!

Det har varit en första spännande dag som jude i skolan idag! Självklart blev det inte en helt felfri dag för min del, jag började dagen med att nyvaken och stressad glömma bort att välsigna min kiwi. Nått annat vågade jag mig inte på att äta i morse av rädsla för att det skulle bli fel, men självklart blev det nått jag glömde ändå. Vi får nog räkna med några fel nu dom första dagarna innan det börjar sätta sig, men man vill ju liksom göra rätt!
Innan man stoppar nått i munnen får man verkligen tänka efter vilken välsignelse som ska användas och att man har koll på vad det innehåller, men efter en lunch tycker jag redan vanan börjar sätta sig faktiskt! Även om det var mycket att tänka på själv måste jag nog säga att det som kändes som största förändringen idag var Emils kippa. Det har riktats många blickar mot den!

//Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0