Hur blir det efteråt?

Vilken trevlig shabbat det blev, det var hur mysigt som helst att bara sitta och umgås med några av de närmaste vännerna och spela sällskapsspel i halvmörkret en hel kväll! Det är sånt man aldrig tar sig tid att göra annars, det känns som man verkligen börjar förstå poängen med shabbaten nu! Funderar på att behålla något liknande fast kanske på en vanlig veckodag efter dessa tre veckor. En dag i veckan utan plugg, jobb eller andra ansträngande aktiviteter, det skulle nog göra mig gott! Bara stänga av mobilen och datorn och slappna av. Det jobbiga är bara att jag har svårt att tacka nej ifall det är nån annan som ska hitta på nåt kul och jag har svårt att planera mitt pluggande så jag sitter alltid sista kvällen... Skulle nog bli svårt det där! Det vore lättare om alla hade en sådan dag, då behöver man inte fundera över sånt, för då skulle alla vara hemma och vila upp sig!

Appropå att behålla vissa regler och liknande efter projektets slut så fick jag frågan om jag i fortsättningen kommer tänka på vilket kött jag äter. Svaret på den frågan måste nog tyvärr bli nej, eftersom mina föräldrar sköter allt handlande till hemmet. Så jag äter bara det som erbjuds... Dock kommer jag att tänka på vad jag stoppar i mig mer i allmänhet, framförallt när det kommer till småätande. Om man har vant sig vid att behöva tänka efter ifall man får äta något eller inte innan man stoppar i sig något och dessutom ska välsigna maten innan, blir det inte lika lätt att sätta i sig en massa onyttigheter mellan målen.

I övrigt har jag inte så mycket mer att säga om shabbaten, Mia fick med allt väldigt bra tycker jag!

//Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0