Kosherian, och tro det eller ej...

Idag åkte vi förbi kosherian efter skolan slutade.
Vi köpte kycklingfilé, druvjuice, havdalaljus och - en kippa! Jag vet att jag har fått låna en av Isak, men jag ville verkligen ha en kippa, om inte annat så som en "souvenir" från detta arbete.


Denna gång var vakterna inte alls lika skeptiska, så det fanns ingen anledning att vara nervös inför det denna gång. Dessutom träffade vi Isaks dotter där, och hon var lika trevlig som vanligt de få sekundrarna hon hann stanna och prata ;)

Nu till det spännande.
Jag håller just nu på att baka Challah, sabbatsbröd. Vi ska fira Shabbat här hos mig imorgon, och det ganska direkt efter skolan, så jag tänkte "Hey, why not give it a shot". Jag har aldrig i hela mitt liv bakat bröd - det närmaste jag kommit är nog en kladdkaka. Det kommer antagligen gå värdelöst, men vad gör jag inte för vårt projekt? Vi skulle inte ha hunnit imorgon, så jag gick och köpte jäst, slängde på mig förklädet, och rörde ihop en deg. Jag är imponerad av mig själv - oavsett om det blir oätligt!

Tänkte dessutom förbereda salladen inför imorgon - en helt vanlig pastasallad fast med quorn istället för kyckling.

//Emil

Kommentarer
Postat av: Martina

jag är också imponerad, du är så duktig emil! vilken shabbat de kommer bli nu! :D

2009-02-12 @ 16:47:45
URL: http://marty.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0