Man lär sig mest av att prova sig fram!

Nu har jag tvättat en massa kläder så jag kan använda det jag haft på mig dessa dryga 2 veckor en gång till. Blev väldigt lättad när jag insåg att kläder från 2 veckor är mycket mer än kläder för de 4 dagar som är kvar och att jag faktiskt kommer ha möjlighet att välja och vraka bland trasorna! Till skillnad från nu när jag desperat rotar igenom mammas garderob för att slippa gå oanständigt klädd till skolan.
Har faktiskt blivit lite mer taggad på alla plan plötsligt, jag kände precis som Emil beskrev i förra inlägget för bara någon dag sen. Men nu ser det ljusare ut, antar att det är för att det bara är några få dagar kvar och jag ser fram emot shabbaten som vanligt! Det har varit ansträngande och en riktig utmaning på alla sätt och vis, trots att allt blivit vardagligt nu mot slutet. Riktigt kul att prova på något sånthär, min mamma sa faktiskt igår att hon tyckte att alla borde få göra liknande projekt i skolan. Att det till exempel skulle vara obligatoriskt att leva någon vecka efter några olika religioner. Tyckte det lät riktigt bra, folk skulle nog bli mindre främlingsfientliga och dömande, få större förståelse för andra kulturer helt enkelt! Sen kanske det inte är genomförbart, vad vet jag, men tanken är bra!

//Martina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0